کشف داروهای جدید که در تولید آن از پنبه استفاده می شود

پارچه نخ پنبه یکی از پرمصرف ترین انواع پارچه در جهان است. این منسوجات از نظر شیمیایی آلی است، به این معنی که هیچ گونه ترکیبات مصنوعی در آن وجود ندارد.

پارچه پنبه ای از الیاف اطراف دانه های گیاهان پنبه ای به دست می آید که پس از بالغ شدن دانه ها به شکل گرد و کرکی ظاهر می شوند.

اولین شواهد برای استفاده از الیاف پنبه در منسوجات مربوط به سایت مهرگره و رخیگرهی در هند است که قدمت آنها به حدود 5000 سال قبل از میلاد می رسد.

تمدن دره ایندوس که از 3300 تا 1300 قبل از میلاد شبه قاره هند را در بر می گرفت، به دلیل کشت پنبه توانست به شکوفایی برسد، که مردم این فرهنگ را با منابع در دسترس پوشاک و سایر منسوجات فراهم می کرد.

پنبه
این احتمال وجود دارد که مردم قاره آمریکا تا 5500 سال قبل از میلاد از پنبه برای منسوجات استفاده می‌کردند، اما واضح است که کشت پنبه حداقل از 4200 قبل از میلاد در سراسر آمریکای شمالی رواج داشت.

در حالی که چینی های باستان برای تولید منسوجات بیشتر به ابریشم متکی بودند تا پنبه، کشت پنبه در چین در زمان سلسله هان که از 206 قبل از میلاد تا 220 بعد از میلاد ادامه داشت، رواج داشت.

در حالی که کشت پنبه هم در عربستان و هم در ایران گسترده بود، این گیاه نساجی تا اواخر قرون وسطی با قدرت کامل به اروپا راه پیدا نکرد.

پیش از این، اروپایی ها معتقد بودند که پنبه در هند روی درختان مرموز رشد می کند و حتی برخی از محققان در این دوره معتقد بودند که این منسوجات نوعی پشم است که توسط گوسفندانی که روی درختان رشد می کنند تولید می شود.

اما فتح شبه جزیره ایبری توسط اسلام، اروپایی ها را با تولید پنبه آشنا کرد و کشورهای اروپایی به همراه مصر و هند به سرعت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده پنبه تبدیل شدند.