مایع ظرفشویی ناتار دست را چروک نمی دهد

همیشه مایع ظرفشویی ناتار ممکن است حاوی سفید کننده ، آنزیم یا مواد شوینده باشدبرخی از مواد شوینده ظرفشویی ممکن است خانگی باشند و از موادی مانند بوراکس ، اسانس ، روغن اکالیپتوس و صابون رنده شده استفاده کنند.

مواد شوینده ظرفشویی را می توان برای عملکرد در شرایط مختلف فرموله کرد. در برخی موارد که فرمول مناسبی دارند، می‌توانند با آب سرد یا آب دریا استفاده شوند.

اگرچه معمولاً به خوبی آن‌هایی که برای آب گرم در نظر گرفته شده و با آن استفاده می‌شوند، کار نمی‌کنند.

ترکیبات  اصلی آب است مواد فعال اصلی مواد شوینده هستند به جای صابون از مواد شوینده استفاده می شود، زیرا با هیچ ماده معدنی موجود در آب واکنش نشان نمی دهند و کف صابون را تشکیل می دهند .

مایع

عوامل غلیظ کننده و تثبیت کننده دیگری نیز وجود دارد سایر مواد ممکن است شامل سورفکتانت ها، هیدروتروپ، نمک ها، نگهدارنده ها، عطرها و رنگ ها باشد.

سورفکتانت ها چربی و ذرات گیر کرده مواد غذایی را از بین می برند آنها همچنین ممکن است کف ایجاد کنند.

برخی از محصولات ظرفشویی حاوی فسفات هستند . فسفات ظروف را تمیزتر می کند اما همچنین می تواند باعث شکوفایی جلبک های مضر شود زیرا فاضلاب به محیط طبیعی باز می گردد به همین دلیل، آن را به عنوان یک جزء در بسیاری از جاها ممنوع شده است.

در سال 2010، سازمان غذا و داروی ایالات متحده نگرانی های بهداشتی را در مورد تریکلوزان ، یک ماده ضد باکتری که در برخی مایعات ظرف استفاده می شود، مطرح کرد در جاهای دیگر، تریکلوزان مشکلاتی را در تصفیه خانه های فاضلاب ایجاد می کند.

که به موجب آن می تواند “برخی میکروب های پردازش لجن را خراب کند و مقاومت دارویی را در برخی دیگر تقویت کند.

FDA ایالات متحده دریافته است که تریکلوزان هیچ مزیتی برای سلامتی نسبت به آب و صابون ندارد.

از سال 2014، حداقل یک ایالت در ایالات متحده تریکلوزان را در مایعات ظرفشویی ممنوع کرده است.

بسیاری از مایعات ظرفشویی حاوی عطر هستند که می تواند باعث درماتیت تماسی تحریک کننده یا آلرژیک شود.