لامپ شلنگی smd موجب افزایش عمر می شود

برای بسیاری، شکل مارپیچی این لامپ ها چندان جذاب نیست. به علاوه، آنها کمی زمان می برند تا گرم شوند.

 به همین دلیل، اکثر مردم از لامپ شلنگی smd در یک چراغ ثابت مانند لوستر استفاده نمی کنند. در حالی که CFL ها معمولاً با سوئیچ های دیمر کار نمی کنند.

برای استفاده در فضاهایی که اغلب در آنها مطالعه می کنید یا پروژه ها را انجام می دهید، مناسب هستند و آنها را به یک لامپ معمولی در مکان های زیر تبدیل می کند:  

لامپ شلنگی

  • وسایل خانه مخفی که در آن چراغ ها برای مدت طولانی روشن می مانند 
  • فضاهایی که نیاز به نور زیادی دارند، مانند آشپزخانه و حمام 
  • روشنایی دفاتر و راهروهایی که دارای قوطی توکار هستند 
  • چراغ مطالعه و رومیزی 
  • نورافکن های فضای باز 

لامپ های فلورسنت خطی نوع دیگری از لامپ های فلورسنت هستند. آنها لوله ای هستند و در دمای رنگ، قطر، طول و وات مختلف وجود دارند. لامپ های لامپ فلورسنت برای روشنایی کار معمول هستند، مانند آنچه در گاراژها و وسایل زیر کابینت پیدا می کنید.  

متأسفانه، CFL ها و سایر لامپ های فلورسنت حاوی مقادیر کمی بخار جیوه هستند. این بدان معناست که به دلایل ایمنی باید همه CFL ها را به درستی بازیافت کنیم.

 بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی و سخت افزار محلی این لامپ ها را برای شما بازیافت می کنند. 

می توانید با ارائه دهنده خدمات محلی خود تماس بگیرید تا در مورد خط مشی آنها سوال کنید. سومین گزینه برای بازیافت CFL و لامپ فلورسنت، بررسی خدمات ارسال پستی است.   

با جستجوی سریع در Earth911.com گزینه های موجود خود را بیابید. با دور نگه داشتن این لامپ ها از زباله، خانواده و محیط خود را از هرگونه نشت احتمالی جیوه در امان نگه دارید. 

 آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) یک راهنمای کامل در مورد اقدامات پاکسازی مناسب برای یک لامپ CFL یا فلورسنت شکسته ارائه می دهد. چند مورد از مهم ترین نکات عبارتند از دور نگه داشتن کودکان و حیوانات خانگی، باز کردن پنجره ها و جارو نکشیدن برای جلوگیری از پخش شدن بخار جیوه در هوا. 

در اینجا ذکر این نکته نیز ضروری است که بسیاری این سوال را مطرح کرده اند که آیا لامپ های CFL باعث سرطان می شوند یا خیر. اگرچه کاملاً مشخص نیست، EPA گزارش می‌دهد که هیچ داده‌ای در حال حاضر قرار گرفتن انسان در معرض جیوه را با سرطان مرتبط نمی‌کند.

 برخی از موش‌ها و موش‌ها پس از قرار گرفتن در معرض دوزهای بسیار بالایی از اشکال خاصی از جیوه، تومور ایجاد کرده‌اند. با این حال، این مطالعه به این نتیجه رسید که قرار گرفتن در معرض محیطی جیوه معدنی یک علت بعید برای سرطان در انسان بر اساس دستورالعمل های EPA است.