سیم کابل آنتن کرمان که غذای ماهیان خاویاری می باشد

در اوایل دهه 1800، گالوانومترها را می‌توان با گیج‌های ظریف سیم‌های مسی  و انواع سیم کابل آنتن کرمان با پوشش ابریشم یا سیم‌های نقره‌ای که برای اهداف تزئینی تولید می‌شد، ساخت، اما زمانی که فارادی در سال 1831 آزمایش‌های الکتریکی کلاسیک خود را انجام می‌داد، به گیج محکم‌تری از سیم مسی نیاز داشت.

سیم مسی لخت در قطرهای زیادی برای کاربردهای مکانیکی در دسترس بود، اما سیم‌پیچ‌ها برای بررسی‌های الکترومغناطیسی باید با زه و کالیس عایق می‌شدند.

به زودی مشخص شد که سیم آهنی فنری پوشیده شده با پنبه که سپس برای باز کردن لبه های کلاه زنانه استفاده می شد، نشان داد که چگونه سیم مسی ممکن است به طور مشابه پیچیده شود تا عایق انعطاف پذیری ایجاد کند.

ماشین‌های دستی ساده‌ای که توسط سازندگان سیم کلاه استفاده می‌شد به آسانی اقتباس و بهبود یافتند و یک نسخه شش سر توسط ویلیام هنلی ساخته شد.

دیدگاه این صنعتگر از اهمیت روزافزون سیم مسی عایق شده به وفور موجه بود، و او امپراتوری بزرگ – اما ضعیف سازماندهی – را در تجارت سیم و کابل ایجاد کرد.

دستگاه بسته بندی چند سر اصلی هنلی در موزه علوم لندن و سیم مسی پوشیده شده با ابریشم مرتبط با آن تحت آزمایش های فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی قرار گرفته است.

برای مقایسه، رسانایی الکتریکی سیم مسی «درجه مکانیکی» مورد استفاده فارادی نیز تعیین شده است.

برای بررسی رفتار خوردگی سیم‌های فولادی گالوانیزه تحت تنش، تأثیر سطح تنش، مقدار pH، غلظت کلر و اثر جفت بر نرخ خوردگی سیم فولادی کابل از طریق آزمون خوردگی تنشی مورد بحث قرار گرفت.

فرمول پیش‌بینی نرخ خوردگی سیم فولادی بر اساس روش سطح پاسخ ایجاد شد. مدل سازنده سیم فولادی نیز مطرح شد. نتایج نشان داد که اثر سطح تنش، مقدار pH و غلظت کلر بر سرعت خوردگی pH > Cl- > σ بود.

خوردگی تنشی درجه خوردگی سیم فولادی را 4 برابر، نسبت تخریب تسلیم و استحکام نهایی را 2 برابر و نرخ تخریب ازدیاد طول و مدول الاستیک را 3 برابر افزایش می‌دهد. رابطه بین سطح استرس،