ریحان خشک موجب افزايش هوش جنين در بارداري مي شود

ریحان خشک با خاصیت آرام بخشش بدن را آرام می کند. انرژی می دهد. اشتها آور است. سوء هاضمه را درمان می کند.

ریحان خشک سرفه و سرگیجه را برطرف می کند. برای زخم های دهان مفید است. اثر سم در نیش زنبور را کاهش می دهد.

اگر چای درست شود و نوشیده شود، گازهای روده را دفع می کند. باعث آرامش پوست می شود. اگر پوست سر با لوسیون های تهیه شده با ریحان ماساژ داده شود، باعث تقویت ریشه مو می شود.

ریحان که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک مصرف می شود در مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً در آخرین لحظه به وعده های غذایی اضافه می شود، زیرا با پختن به سرعت طعم خود را از دست می دهد.

ریحان خشک

از آن به عنوان ادویه در سوپ و سالاد استفاده می شود تا عطر و طعم بدهد. به عنوان یک گیاه زینتی نیز استفاده می شود. بوی ریحان پشه ها و ساس ها را دفع می کند. در ساخت عرقیات نیز استفاده می شود.ریحان که به ریحان نیز معروف است، گیاهی است که معمولاً در آب و هوای معتدل رشد می کند و برگ های معطری دارد. ریحان که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک مصرف می شود در مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر از طرفداران این گیاه تند هستید، احتمالاً دوست دارید بدانید که چگونه ریحان را در زمستان خشک کنید تا در فصل سرد، سبزیجات سالم را به غذاها اضافه کنید. چندین گزینه وجود دارد.

در فر، در خشک کن و به طور طبیعی. همه این راه ها را در نظر بگیرید تا بدانید چگونه ریحان را در خانه خشک کنید.

نحوه خشک کردن ریحان در فر

قبل از خشک کردن ریحان، مواد اولیه را برداشت کرده، آبکشی کرده و خشک می کنیم. چگونه ریحان را خشک کنیم؟ آنها را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم: یک لیوان آب را جذب می کنند. اگر آب زیادی تخلیه شد، حوله را عوض کنید.

پس از 1-2 ساعت، به خشک کردن مستقیم ادامه دهید:

  • برای خشک کردن ریحان، فر را از قبل گرم کنید: دما باید 80-100 درجه باشد.
  • ورقه های پخت را با کاغذ روغنی می چینیم و مواد خام خشک شده را پخش می کنیم.
  • سینی های فر را داخل فر می گذاریم، در را نیمه باز می گذاریم و 1-2 ساعت صبر می کنیم. در طول خشک شدن، عطر معطر در اطراف دایره شناور می شود.