روغن کنجد و پیشگیری از آلزایمر در کودکان

امروزه روغن کنجد یک عنصر رایج در روغن‌های پوست و ماساژ، محصولات مراقبت از مو، لوازم آرایشی، صابون‌ها، عطرها و ضدآفتاب‌ها است که خاصیت مرطوب‌کنندگی، تسکین‌دهنده و نرم‌کنندگی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

در رایحه درمانی، روغن کنجد به عنوان روغن ماساژ و روغن حامل استفاده می شود و محبوبیت زیادی پیدا می کند.

روغن کنجد

علاوه بر این، سایر کاربردهای روغن کنجد نیز به شرح زیر معرفی شده است.

  • مرطوب کننده پوست – مالیدن روغن کنجد به پوست شما آن را نرم و صاف نگه می دارد و به جلوگیری از ظاهر شدن چین و چروک کمک می کند. همچنین می‌توانید برای درمان ترک‌خوردگی پاشنه پا، خشکی زانو و مشکلات خشکی آرنج، روغن کنجد را به آب حمام خود اضافه کنید. روغن کنجد همچنین به تسکین سوختگی و پیشگیری از بیماری های پوستی کمک می کند.
  • سموم را از دهان خارج کنید – روغن کنجد به طور سنتی برای استفاده در روغن کشی توصیه می شود. (با این حال، توصیه می کنم از روغن نارگیل برای روغن کشی استفاده کنید، زیرا طعم بهتری دارد)
  • ضد آفتاب طبیعی – روغن کنجد را به صورت و بدن خود بمالید. با این حال، روغن کنجد به راحتی جدا می شود، بنابراین ممکن است لازم باشد آن را دوباره استفاده کنید، به خصوص پس از تعریق زیاد یا پریدن در آب.
  • سم زدایی پوست – گفته می شود که سموم محلول در روغن با خواص مفید به سمت مولکول های روغن کنجد جذب می شوند. روغن کنجد را به پوست خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  • ارتقاء سلامت پوست سر و مو – با ماساژ پوست سر و مو با روغن کنجد، موهای خود را سالم و شاداب نگه دارید. روغن کنجد همچنین برای کاهش علائم خشکی پوست سر، شوره سر و ریزش مو موثر است.