با پریز برق روکار لباسهای خود را اتو کنید

یکی از لوازم بسیار کاربردی و مهم در صنعت الکتریسته پریز برق روکار می باشد که در مدلهای بسیار متفاوت وجود دارد.

با تغییرات اندک در خروجی در چند دهه گذشته، چه چیزی می‌توانیم انتظار تغییر در این قطعه مهندسی ساده را داشته باشیم؟ خوب، در آینده ای نزدیک، یک رسانه ممکن است اینترنت پهن باند را ارائه دهد، سرویسی که برخی شرکت ها برای تعیین کاربردی بودن آن آزمایش می کنند.

در حالی که برخی از شرکت‌های برق نمی‌خواهند علاوه بر برق با ارائه پهنای باند نیز سروکار داشته باشند، ممکن است برای جوامع روستایی که در حال حاضر فقط برق دریافت می‌کنند مفید باشد.

یکی از مشکلات اینترنت خط برق مسیری است که از طریق خط و ترانسفورماتور طی می کند. یک ترانسفورماتور ولتاژ برق ورودی را کاهش می دهد تا آن را در سطوح ایمن برای خانه قرار دهد.

هنگامی که داده پهنای باند از طریق ترانسفورماتور عبور می کند، بخشی از آن از بین می رود. در پاسخ، Current Technology و Cinergy Corp.

یک کوپلر ایجاد کرد تا به داده ها اجازه عبور از ترانسفورماتور را بدهد اینترنت از طریق خروجی ممکن است آنقدر که به نظر می رسد دور نباشد.

امروز بدون لامپ ادیسون، سیم پیچ تسلا یا دوشاخه اتصال قابل جدا شدن هابل کجا بودیم؟ این احتمال وجود دارد که ما در کنار نور گاز بنشینیم و از ژنراتورهای بخار برای تامین انرژی “رایانه های” بسیار کند خود استفاده کنیم.

پریز برق برای بیش از یک قرن یک وسیله مدرن بوده است، و اگرچه بسیار ساده به نظر می رسد، اما تکامل طولانی و پیچیده ای را پشت سر گذاشته است.

اگرچه چندین دهه است که در مسیر خود قرار گرفته است، اما به نظر می رسد هنوز هم آینده پر رونقی، نه تنها در برق، بلکه در فناوری ارتباطات نیز داشته باشد.

خروجی Labre مدلی برای پریز برق مدرن است. به غیر از شاخک زمین، دو شاخک وجود دارد که به سیم های برق و نول متصل می شوند. سیم برق جریان را به دستگاه منتقل می کند، در حالی که سیم خنثی جریان را به صفحه الکتریکی برمی گرداند و مدار را کامل می کند

بدون اتصال به زمین، خروجی Labre را “غیر قطبی” می نامند، زیرا دو شاخک یکسان دوشاخه ممکن است به یکی از دو روش وارد پریز شوند.

یک پریز “پلاریزه” اجازه می دهد تا دوشاخه فقط به یک جهت (“سیم کشی خانگی”) جهت دهی شود.

در سرتاسر جهان، برخی از شاخه ها دارای شاخک هایی با اندازه های مختلف هستند (مانند ایالات متحده)، برخی در زوایای مختلف تنظیم می شوند (مانند برخی از کشورهای اروپایی)، و برخی می توانند شکل های کاملاً متفاوتی داشته باشند