با مصرف شکلات اولکر ترکیه سیگار خود را ترک کنید

فواید سلامتی متعددی با مصرف شکلات اولکر ترکیه مرتبط است که به دلیل محتویات غذایی آن است.

یک تکه شکلات با تعداد مواد مغذی بیشتر فواید سلامتی بالایی دارد، به عنوان مثال، شکلات تلخ [5] که حاوی فیبر محلول و غنی از مواد معدنی است.

با جزئیات بیشتر، یک تخته شکلات تلخ 100 گرمی با 70 تا 85 درصد کاکائو شامل 11 گرم فیبر، 67 درصد ارزش روزانه (DV) برای آهن، 58 درصد از DV برای منیزیم، 89 درصد از DV است.

برای مس، 98٪ از DV برای منگنز. بنابراین، شکلات تلخ از نظر تعداد مواد مغذی بهترین نوع است.

شکلات دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است و می توان آن را به وجود پلی فنول ها، فلاوانول ها و کاتچین ها و غیره نسبت داد.

به گفته نورا و همکاران آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در تقویت ایمنی و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و بیماری های متابولیک از جمله چاقی، دیابت شیرین و برخی از انواع سرطان دارند.

به گفته دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان، مطالعات متعددی ارتباط بین مصرف شکلات و فواید سلامتی را نشان داد. مطالعات نشان داده است که مصرف 6 گرم شکلات در روز منجر به کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ و میر می شود که می تواند به دلیل کاهش فشار خون و التهاب باشد.

در نظر گرفته می شود که شکلات یکی از 30 بهترین غذای ضد التهابی است. مشاهده شده است که التهاب می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود و شکلات به عنوان یک اثر ضد التهابی در سیستم انسان عمل می کند و متعاقبا از انسان در برابر بیماری ها محافظت می کند.

مطالعه ای که توسط کرولینگ انجام شد نشان داد که پلی فنول های کاکائو به تنظیم ترکیب باکتریایی روده کمک می کند. نویسنده مشاهده کرد که پلی فنول های کاکائو تعداد باکتری های خوب روده را افزایش می دهد و این پاسخ ضد التهابی را تحریک می کند.

مصرف شکلات می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند.

بر اساس مطالعه‌ای که بر روی 49 بزرگسال (32 زن، 17 مرد) برای ارزیابی اثربخشی مصرف شکلات تلخ بر سطح کلسترول انجام شد، نتایج نشان داد که مصرف شکلات حاوی استرول‌های گیاهی و فلاوانول‌های کاکائو به‌عنوان یک رژیم غذایی کم‌چرب می‌تواند به آن کمک کند. برای سلامت قلب و عروق با کاهش کلسترول و بهبود فشار خون.